چگونه از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال به کانادا مهاجرت کنیم؟

چگونه از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال به کانادا مهاجرت کنیم؟

چگونه از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال به کانادا مهاجرت کنیم؟

کانادا در سال 1967 اولین کشوری بود که پذیرش مهاجران ماهر را از طریق سیستم امتیازی هدفمند اجرا کرد. این رویه از طریق راه اندازی برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) به انجام رسید. تا قبل از این کانادا مهاجران را براساس خصوصیات فردی مثل کشور مبدأ مورد سنجش قرار می داد. در دهه 60 میلادی کانادا این روش را منسوخ دانست و در عوض بر فاکتورهای هدفمند نظیر سن، تحصیلات، مهارت های زبان و تجربه کاری تمرکز کرد که نشان می دهد یک فرد مهاجر تا چه اندازه می تواند عضو مفیدی در بازار کار کانادا باشد.

برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) همچنان موفقیت بزرگی برای کانادا و بسیاری از مهاجران می باشد. عملکرد عالی این برنامه حتی کشورهای دیگر مثل استرالیا و نیوزلند را به اجرای آن وادار کرده است.

از سال 2015 میلادی برنامه نیروی کار ماهر فدرال زیر مجموعه اکسپرس انتری (EE) قرار گرفت تا درخواست ها از طریق این سیستم مدیریت شوند. (همچنین سه برنامه نیروی کار ماهر دیگر توسط اکسپرس انتری مدیریت می شود) -> اطلاعات بیشتر درباره اکسپرس انتری 2021

براساس طرح مهاجرتی سال 2021-2023 میلادی، کانادا ورود سالانه بیش از 400 هزارنفر مهاجر جدید را پیش بینی کرده است. از این تعداد مهاجر حدود 110 هزار نفر سالانه از طریق اکسپرس انتری جذب می شوند. تا پیش از همه گیری ویروس کرونا حدود نیمی از مهاجران که توانسته بودند با اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنند، از برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) بهره برده بودند. نتایج مطالعات دولت کانادا هم نشان داده است که مهاجران نیروی کار ماهر فدرال، در مشاغل کانادایی خود بسیار موفق می باشند.

در این بخش فرآیند مهاجرت از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) به صورت مرحله به مرحله تشریح شده است:

راهنمای گام به گام مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) تحت سیستم اکسپرس انتری (اکسپرس اینتری)

گام اول: در وهله اول باید مطمئن شوید که شما واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال هستید. (در ادامه همین مطلب) همچنین می توانید برای مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

گام دوم: پروفایل اکسپرس انتری را در وب سایت اداره IRCC تکمیل نمائید. پس از تکمیل براساس شرایط شما، امتیاز CRS اعطاء می شود. امتیاز CRS برای رتبه بندی کاندیداهای واجد شرایط اکسپرس انتری برحسب سن، تحصیلات، مهارت های زبان، سابقه کاری، تجربه کار و تحصیل در کانادا، موقعیت شغلی از قبل تعیین شده در کانادا و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

گام سوم: منتظر جوابیه اکسپرس انتری باشید تا در صورت انتخاب شما، دعوتنامه برای اپلای (ITA) اقامت دائم دریافت کنید. اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) به طور معمول هر دو هفته به انتخاب پروفایل ها از استخر متقاضیان می پردازد و این انتخاب هم از بین کاندید ها با بالاترین امتیاز CRS انجام می شود. (البته در زمان شیوع کرونا در اجرای این فرایند تداخل ایجاد گردید)

گام چهارم: در مرحله بعد پس از تکمیل درخواست اقامت دائم (ITA) باید آن را به IRCC ارسال نمائید. پس از نهائی شدن درخواست شما و دریافت جوابیه شما می توانید به کانادا مهاجرت نمائید.

مهاجرت کاری کانادا

شرایط متقاضیان برای مهاجرت با برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) به کانادا

برای اینکه شما واجد شرایط شرکت در برنامه FSWP باشید، باید حداقل ضوابط سابقه کاری، مهارت زبان، تحصیلات را داشته باشید و 67 امتیاز از 100 امتیاز موجود را کسب کنید:

شما باید حداقل یکسال سابقه کاری مداوم و با حقوق (و یا پاره وقت ساعتی معادل یکسال) در طی ده سال گذشته داشته باشید.

سابقه کاری شما باید تخصصی بوده و در طبقه بندی شغلی ملی (NOC) سطح صفر، A یا B باشد. مشاغل NOC 0  مدیریتی، NOC A عموما نیازمند تحصیلات دانشگاهی و مشاغل NOC B مرتبط با کسب و کار هستند.

شما باید زبان انگلیسی و یا فرانسوی بلد باشید و از شما مدرکی مبتنی بر مهارت زبان که مورد تأیید IRCC باشد خواسته می شود. مدارک زبان مورد تأیید در حال حاضر مدرک زبان آیلتس و TEF یا TCF کانادا می باشند.

علاوه براین موارد شما باید از مدارک تحصیلی خود یک تأییدیه ECA بگیرید. هدف از اخذ ECA معادل سازی مدرک تحصیلی شما مطابق با استانداردهای کانادا بوده که نشان می دهد سطح تحصیلات شما مورد تأیید کانادا می باشد.

در نهایت شما باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز برای برنامه FSWP کسب کنید:

  • تحصیلات ( حداکثر 25 امتیاز)
  • مهارت های زبان (حداکثر 28 امتیاز)
  • سابقه کاری (حداکثر 15 امتیاز)
  • سن (حداکثر 12 امتیاز)
  • استخدام از پیش تعیین شده (حداکثر 10 امتیاز)
  • سازگاری و وفق پذیری (حداکثر 10 امتیاز)

مزایای اپلای کردن برای نیروی کار ماهر فدرال

اولاَ با ارائه درخواست برای مهاجرت شما وارد استخر متقاضیان می شوید و شانس دریافت دعوتنامه (ITA) را خواهید داشت. به عبارت دیگر در صورتی که شما در استخر متقاضیان نباشید شانس شما برای دریافت ITA صفر است.

دوماَ زمانی که شما در استخر متقاضیان قرار داشته باشید، شانس دریافت نامزدی برای استانی خاص را دارید که 600 امتیاز اضافی برای شما به ارمغان دارد و دریافت دعوتنامه اقامت دائم شما را تضمین می کند.

سوماَ با قرارگیری در استخر متقاضیان، شما در بانک مشاغل دولتی کانادا قرار خواهید گرفت. این امر امکان استخدام از پیش تعیین شده را برای شما فراهم می نماید که اگر رخ دهد، 200 امتیاز و بیشتر بین متقاضیان کسب می کنید و شانس شما برای دریافت اقامت دائم بیشتر خواهد شد.

در نهایت با توجه به سن تان باید زودتر اقدام نمائید. از آنجا که بیشترین امتیاز برای سن و سال متقاضیان در محدوده 20 -29 سال قرار دارد و پس از آن امتیاز نزولی خواهد شد، بیشترین شانس را در این دوران خواهید داشت.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

چگونه از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال به کانادا مهاجرت کنیم؟ چگونه از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال به کانادا مهاجرت کنیم؟
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان